
Spis treści
Komunikacja z klientem to filar silnej sprzedaży. Wiadomości tekstowe to także jeden z preferowanych kanałów dostarczania ważnych informacji o dostawie, płatności czy zwrocie. Poznaj aplikację SMSAPI, dzięki której zautomatyzujesz powiadomienia SMS i marketing automation w Shoper. Przejdź krok po kroku przez instalację i konfigurację integracji. Zobacz, jak ustawić wysyłki SMS w sklepie internetowym.
Co to jest Shoper?

Shoper to skuteczne i proste w obsłudze narzędzie do prowadzenia i zarządzania sprzedażą online. Shoper jest jedną z najczęściej wybieranych platform e-commerce w Polsce. Sklep internetowy Shoper oferuje wszystko, czego potrzeba, aby zarabiać w internecie:
- ponad 50 różnych metod płatności,
- integracje z firmami kurierskimi,
- sprzedaż na Allegro i Facebooku,
- wbudowany system księgowy i magazynowy.
Platforma Shoper działa w technologii RWD (strona sklepu sama dopasowuje się do rozmiaru ekranu), oferuje bogatą bazę wiedzy na temat e-commerce wraz ze wsparciem technicznym i systemem szkoleń. Dużym plusem dla osób dopiero zaczynających jest intuicyjna obsługa oraz szerokie możliwości w zakresie samodzielnego zaprojektowania sklepu.
Shoper został trzykrotnie uznany za Najlepszą Platformą Sklepową w polskim Internecie w konkursie Ekomersy.
Aplikacja SMSAPI.pl – automatyczne powiadomienia SMS dla Shoper
Dzięki połączeniu z SMSAPI możesz zautomatyzować masowe wysyłki SMS informujące o statusie zamówień, a także wiadomości ofertowe, które pomogą Ci podnieść sprzedaż. Przejdź do strony aplikacji, dowiedz się więcej i zainstaluj moduł SMS dla sklepu Shoper.
Jak zainstalować aplikację SMSAPI w sklepie Shoper?
Instalacja i uruchomienie aplikacji jest proste, trwa kilka minut i nie wymaga wiedzy programistycznej. Moduł SMS jest darmowy i dostępny dla wszystkich klientów platformy. Na start potrzebujesz sklepu Shoper oraz konta w serwisie SMSAPI. Jeżeli nie masz jeszcze konta SMSAPI, to załóż je teraz.
Poniżej instrukcji znajdziesz też film omawiający integrację. Zamieściliśmy w nim kod polecenia, dzięki któremu aktywujesz dodatkowy pakiet SMS-ów na start.
Instrukcja: instalacja i podstawowa konfiguracja
Przejdź po kolei poniższe kroki, aby połączyć bramkę SMS ze sklepem internetowym. Pierwsze pięć etapów dotyczy samej instalacji, następne objaśniają konfigurację modułu SMS. Na koniec pozostaje tylko skonfigurować szablony wiadomości i warunki wysyłek poszczególnych komunikatów.
Instalacja aplikacji SMSAPI w Shoper:
- Zaloguj się do panelu administracyjnego Shoper i konta SMSAPI.
- W panelu Shoper w sekcji Dodatki i integracje znajdź zakładkę Aplikacje.
- Wyszukaj aplikację SMSAPI, możesz w tym celu wykorzystać filtry.
- Zapoznaj się z uprawnieniami i potwierdź znajomość regulaminu.
- Zainstaluj integrację SMSAPI.pl – automatyczne powiadomienia SMS.
- Przejdź do sekcji Moje aplikacje, wybierz SMSAPI i kliknij Konfiguracja.
- Kliknij zielony przycisk Połącz ze swoim kontem SMSAPI.
- Kliknij Akceptuj na ekranie z zapytaniem o połączenie z kontem Shoper.
- Gotowe! Twój sklep jest gotowy do wysyłki wiadomości SMS.
Integracja opiera się na metodzie autoryzacji OAuth Webflow, dlatego nie musisz podawać hasła. Wystarczy, że będziesz jednocześnie zalogowany do obydwu serwisów. To bezpieczniejsza i wygodniejsza forma autoryzacji dostępu.
Co dalej? Dodatkowe kroki
Jedną z podstawowych funkcji bramki SMS jest ustalenie nazwy nadawcy SMS, czyli np. nazwy Twojego sklepu. Zastąpi ona numer telefonu w skrzynce odbiorczej klienta, dzięki czemu z łatwością zidentyfikuje Twoje wiadomości. Funkcja jest darmowa.
Pole nadawcy SMS ustawisz w Panelu Klienta SMSAPI. Pamiętaj, że wszystkie zgłoszenia są weryfikowane przez naszych pracowników w godzinach pracy biura. Obowiązują też pewne zasady: maksymalna długość to 11 znaków oraz zakaz używania nazw wprowadzających w błąd (Policja, Bank czy Ministerstwo). Ze szczegółami zapoznasz się w poniższym artykule:
Po zakończonej instalacji zachęcamy do przeprowadzenia testu integracji. Zlecisz go wpisując swój numer na stronie głównej aplikacji. Otrzymana wiadomość potwierdza poprawne połączenie kont.
Jeśli masz pytania odnośnie instalacji lub działania aplikacji SMSAPI.pl – automatyczne powiadomienia SMS dla Shoper, skontaktuj się z nami za pomocą czatu. Znajdziesz go po zalogowaniu do Panelu Klienta w prawym dolnym rogu okna.
Zobacz instrukcję wideo
Zobacz poradnik wideo SMS API Zrób to sam o tym, jak uruchomić powiadomienia SMS w sklepie internetowym. Przed darmową instalacją przygotuj dostęp do konta SMSAPI, które zamierzasz połączyć ze sklepem Shoper. Jeśli jeszcze go nie posiadasz, załóż darmowe konto. W poradniku wideo znajdziesz kod polecenia dający 200 SMS-ów na start.
Pobierz PDF z instrukcją
Możesz również pobrać szczegółową instrukcję instalacji, konfiguracji i obsługi naszej aplikacji dla sklepów Shoper. Manual zawiera wszystkie informacje niezbędne do uruchomienia wysyłek marketingowych i powiadomień SMS w e-commerce.
Elementy marketing automation
Do Twojej dyspozycji oddaliśmy zestaw podstawowych narzędzi marketing automation. Za ich pomocą zachęcisz klientów do powrotu do sklepu, dokończenia transakcji czy też wzmocnisz relacje.
Połączenie platform e-commerce i wysyłkowego pozwala na przepływ informacji o klientach. Dzięki temu możesz wykorzystać parametry dynamiczne – zmienne, które system zastąpi właściwymi, zawsze aktualnymi danymi. Za ich pomocą uatrakcyjnisz treści, nadając kontekst przesyłanym wiadomościom.
Narzędzia marketing automation dostępne w aplikacji SMSAPI:
- Powiadomienia o dostępności produktów
- Celebrowanie dat
- Odzyskiwanie porzuconych koszyków
Poradnik wideo oraz instrukcja PDF przedstawiają działanie i konfigurację wszystkich funkcji dodatkowych wspierających sprzedaż.
Przeczytaj raport Komunikacja sklepów internetowych
W 2020 zbadaliśmy wspólnie polski rynek e-commerce. Zapytaliśmy, jak i po co sklepom SMS-y. Aby dać pełen obraz sprawdziliśmy, także jak do zautomatyzowanych wysyłek podchodzą klienci kupujący w sieci. Przekonaj się, dlaczego SMS jest ważnym elementem procesu sprzedaży i obsługi klienta.
Raport posłużył nam do nakreślenia nowych założeń względem modułów SMS dla sklepów internetowych. Efektem tych prac jest nowa wersja aplikacji dla Shoper, którą oddajemy do Twojej dyspozycji. Poza zmianą szaty graficznej i ulepszeń interfesju, dodaliśmy szereg funkcji wskazanych jako ważne przez administratorów oraz kupujących online.
Argumenty za SMS dla sklepu internetowego
Dzięki integracji sklepu internetowego z SMSAPI zyskujesz możliwość automatycznego informowania klientów o statusie ich zamówienia na każdym etapie zakupów. Ponadto, możesz ustawić wysyłkę różnych typów wiadomości, których zadaniem jest aktywizacja i podtrzymanie relacji z klientami.
Dlaczego sklepy powinny wysyłać wiadomości tekstowe?
- Połowa kupujących uważa, że rzeczowa i aktualna informacja o statusie zamówienia świadczy o wysokiej jakości obsługi klienta.
- SMS jest drugim najczęściej wskazywanym kanałem komunikacji w e-commerce.
- Ponad połowa konsumentów przyznaje, że używa funkcji powiadomień o dostępności produktów.
- Co trzeci klient e-commerce chce otrzymać SMS o wysyłce zamówienia.
- SMS dochodzi bez połączenia z internetem, nawet przy bardzo słabym sygnale.
Zautomatyzowane powiadomienia oraz marketing to wielka oszczędność czasu dla administratora. Wiadomości wysyłane według ustalonych warunków wymagają jednorazowej konfiguracji, a później jedynie okresowych optymalizacji.
Zdaniem eksperta Shoper
Konsumenci chcą wydać jak najmniej a jednocześnie bezproblemowo nabyć wybrany produkt. Co zatem powinien zrobić sprzedawca, który ma ograniczone możliwości rabatowania, sprzedaje w niskomarżowej branży? Zadbać o wartości dodane transakcji. I niekoniecznie będą to elementy rzeczowe. Takim dobrym doświadczeniem sprzedażowym będzie na przykład bezpłatna dostawa. W praktyce właściciela e-sklepu będzie to oznaczało takie skalkulowanie ceny produktu, by było to możliwe. Ale to nie wszystko.
Niezwykle istotne jest przeprowadzenie konsumenta przez cały proces zakupowy w sposób dla niego komfortowy. Począwszy od udostępnienia wygodnych metod płatności, poprzez sprawną dostawę a na obsłudze posprzedażowej kończąc. Dzięki temu, w naturalny i niewymuszony sposób buduje się sieć pozytywnych rekomendacji. A te, dla ponad 37% respondentów, mają znaczenie przy podejmowaniu decyzji o zakupie.
Piotr Paciorek – Manager działu Customer Success w Shoper
Powiadomienia SMS to standard w komunikacji e-sklepów. Ze względu na szybkość dostarczenia informacji i łatwość automatycznej wysyłki do wielu odbiorców to świetne rozwiązanie w biznesie. Zwłaszcza, że klienci w e-commerce oczekują poświęcenia im uwagi i udzielania informacji o zamówieniach na bieżąco. Od marek wymagają też skutecznej komunikacji.
Masowa wysyłka SMS z integracji połączonej z systemem sklepu pozwala szybko poinformować klientów o przesyłce niezależnie od tego czy mają aktualnie połączenie z internetem, czy są w domu, czy w pracy. Firmom pozwala to zaoszczędzić na ponownych przesyłkach paczek i zwrotach towaru. Koszt wysłania jednej wiadomości tekstowej w porównaniu do kosztów logistycznych jest znikomy.