Narzędzia marketingowe SMS

Spis treści

Przedstawiamy narzędzia marketingowe dostępne w SMSAPI, dzięki którym poprawisz skuteczność SMS marketingu.

Marketing SMS najczęściej kojarzony jest z masową wysyłką wiadomości SMS. Tymczasem dysponuje on wieloma zaawansowanymi narzędziami, które stosują tylko nieliczne firmy. Profesjonalna bramka SMS to kompleksowe narzędzie marketingowe, za pomocą którego zrobisz o wiele więcej niż tylko zlecisz masową wysyłkę wiadomości SMS do klientów.

Przykłady zastosowań SMS w biznesie

Co zyskasz dzięki dostępowi do profesjonalnej bramki SMS?

Skuteczność działań marketingowych w danym kanale zależy od tego, jak dobrze go poznamy. W tym krótkim artykule, postaram się przedstawić nie tylko mniej znane narzędzia marketingu SMS, ale także podpowiem, do jakich konkretnych działań marketingowych można ich użyć.

Poznaj SMSAPI

Załóż darmowe konto testowe i sprawdź, jak nasz system SMS usprawnij Twoje działania marketingowe.

1. Wiadomość SMS z własnym polem nadawcy

Platforma do SMS marketingu pozwala tworzyć własne nazwy nadawców wiadomości SMS. To podstawowe narzędzie marketingowe niezwykle pożyteczne podczas wysyłek reklamowych. Zapewnia wyższą otwieralność, a zatem i podnosi skuteczność komunikacji. Zamiast wysyłki z losowego numeru, wykorzystaj branding SMS.

Przykłady wiadomości SMS z polem nadawcy

Wysyłka SMS z nazwą zamiast numeru daje niezaprzeczalne korzyści. Takie wiadomości są chętniej otwierane, czytane, dołączone linki mają wyższą klikalność.

Branding SMS ma niestety pewne ograniczenia. Na takie wiadomości nie można odpowiedzieć, nie pozwala na to standard GSM. Pole nadawcy SMS może mieć od trzech do jedenastu znaków. Dostępne są podstawowe litery, cyfry, spacje i niektóre symbole. Więcej na temat wykorzystania i dobrych praktyk brandingu SMS przeczytasz w artykule poniżej.

2. Skrócony link w wiadomości SMS

Wiadomości tekstowe odbierane są na telefonach komórkowych, czyli urządzeniach mobilnych stale podłączonych do internetu. Kampania SMS z linkiem staje się w tej sytuacji naturalnym narzędziem do przekierowania klientów na stronę firmy czy sklepu.

Ze względu na ograniczenia długości pojedynczej wiadomości tekstowej do 160 znaków, lepiej nie marnować miejsca na długie adresy URL. Oczywistą zaletą skracania linków na potrzeby marketingu SMS jest zatem oszczędność znaków. Zamiast wysyłać długi adres, wykorzystaj te kilka dodatkowych, aby przekazać najważniejsze treści.

Ale to nie wszystko, bo krótki adres WWW to także prosty sposób na sprawdzenie efektów, jakie wywołuje kampania np. ustalenia, jaki jest CTR linku w wiadomości SMS.

37% firm podaje CTR SMS na poziomie 6-10%
Więcej na temat CTR linków w kampanii SMS: raport Komunikacja SMS z biznesie

Krótki link idz.do

SMS promujący webinar Senuto
Przykład wiadomości SMS z nazwą oraz skróconym linkiem

Czy wiesz, że bramka SMSAPI pozwala tworzyć własne skrócone adresy URL podobne do tego na przykładzie obok? Z pomocą tej darmowej usługi przygotujesz łącza na potrzeby działań w kanale mobilnym, a także zyskasz wgląd w jakość pozyskanych kliknięć bezpośrednio w panelu klienta SMSAPI.

Możesz generować linki dopasowane do potrzeb działań marketingowych. Stwórz jeden link, który wyślesz do wszystkich potencjalnych kupujących. W ten sprawdzisz ogólne efekty, zyskasz także możliwość na przetestowanie skuteczności treści. System SMS pozwala także generować adresy unikalne dla każdego odbiorcy. Taki zabieg otwiera przed marketerem wiele ciekawych możliwości.

Mierzenie skuteczności kampanii SMS dzięki UTM

Kolejną zaletą linków ze skracarki jest możliwość umieszczenia kodu UTM. Narzędzia do analizy ruchu, takie jak Google Analytics (GA4) dostarczą więcej i szczegółowszych danych niż te dostępne w paneli. Przeczytaj poradnik: Analiza efektów kampanii SMS.

3. Numer odbiorczy SMS (Short code)

Short code to czterocyfrowy numer, służący do wysyłania i odbioru wiadomości SMS. Dwukierunkowa komunikacja SMS to wszechstronne narzędzie marketingowe, które poza rozmowami z potencjalnymi klientami, pozwala na szereg dodatkowych czynności.

Numer umieszczony na Twojej witrynie to dodatkowy kanał, w którym zachęcisz potencjalnych klientów do zapoznania się z ofertą. Najlepsze efekty przyniesie połączenie odbioru SMS z zapisem do firmowego newslettera SMS.

Zastosowania odbioru SMS

Za pomocą numeru odbiorczego SMS możesz zautomatyzować wiele procesów: obsługę zamówień, obsługi klienta czy kalendarza spotkań, wizyt. Jednym z ciekawych zastosowań długich i krótkich numerów SMS są badania i ankiety.

Za ich pomocą przeprowadzisz badanie NPS oparte na wiadomościach SMS. Sami wykorzystujemy ten kanał do badania satysfakcji naszych klientów.

Innym ciekawym rozwiązaniem jest wykorzystanie dwukierunkowej komunikacji SMS podczas wydarzeń stacjonarnych, takich jak konferencje, szkolenia czy targi. Przykładem niech będzie konkurs SMS zwiększający zaangażowanie słuchaczy czy obsługa panelu dyskusyjnego. Więcej w artykule poniżej.

Ile kosztuje odbieranie SMS online?

Odbiór wiadomości od klientów na komputerze jest zupełnie darmowy. Co najważniejsze, koszt wysłania wiadomości z każdej sieci GSM na taki numer naliczany jest według standardowej stawki operatora w obrębie danej sieci.

Jak odbierać SMS-y od klientów?

4. Zaawansowane API

Profesjonalne platformy do marketingu SMS udostępniają interfejs SMS API. Wykorzystanie gotowych bibliotek programistycznych pozwala na znacznie łatwiejszą i szybszą integrację (przykłady bibliotek PHP, C#, Python, Java, JavaScript).

Dostęp do API przydaje się wtedy, gdy chcesz włączyć komunikację SMS-ową do swojego serwisu lub oprogramowania w sposób automatyczny. Praktycznie każdy rodzaj oprogramowania (platforma e-commerce, marketing automation CMS, EOD, CRM, ERP, RCP…) może zostać zintegrowany z API SMS.

Więcej na temat naszych bibliotek programistycznych