Przedstawimy sposoby wykorzystania wiadomości SMS w branży turystycznej. Z poniższego poradnika dowiesz się, jak wiadomości tekstowe wpływają na podnoszenie jakości oferowanych wyjazdów, wsparcie sprzedaży oraz obsługę klienta.

W branży turystycznej komunikacja SMS może spełniać wiele celów, służyć zarówno nadawcy jak i odbiorcy. Pierwsze pytanie, na które powinieneś odpowiedzieć to: co chcesz osiągnąć dzięki wysyłkom SMS za granicę.

1. Błyskawiczne powiadamianie

Rezerwacje odwoływane w ostatniej chwili, spóźnienia na samolot czy zbiórkę lub brak odpowiednich dokumentów często prowadzą do frustracji klienta i organizatorów.

Najlepszym sposobem na uniknięcie nieporozumienia są powiadomienia SMS, które wyślesz w momencie rezerwacji oraz na kilka dni przed przyjazdem. Taka wiadomość może zawierać niezbędne informacje np. dokładny czas, miejsce zbiórki czy wylotu oraz wymagane dokumenty.

2. Oferty last minute i remarketing

Krótka wiadomość tekstowa może stać się narzędziem służącym odświeżeniu relacji z dawnymi klientami. Remarketing (czyli marketing skierowany do odbiorców, którzy mieli już styczność z marką) przyda się przede wszystkim tym firmom, którym zależy na zwiększeniu retencji (powracalności) podróżujących.

Zdarza się także, że w ostatniej chwili niektórzy uczestnicy rezygnują z wyjazdu z przyczyn osobistych i zwalniają się wtedy miejsca nawet na kilkanaście godzin przed zbiórką. To idealna okazja dla byłych uczestników, których masz w bazie, na skorzystanie z wycieczki w cenach last minute.

3. Badanie satysfakcji

Utrzymanie i angażowanie pozyskanych klientów staje się coraz trudniejsze, szczególnie w tak konkurencyjnej branży jak turystyka. Wiele firm w branży turystycznej wykorzystuje SMS w celu gromadzenia informacji zwrotnej od klientów poprzez krótkie linki prowadzące do ankiet ewaluacyjnych.

Branie pod uwagę opinii odbiorców i wprowadzenie zmian na podstawie sugestii kształtuje reputację marki. Ankiety można również przeprowadzać bezpośrednio za pomocą SMS-ów. Służy do tego funkcja Ankiety i Głosowania dostępna w Panelu Klienta SMSAPI.

4. Obsługa klienta na najwyższym poziomie

Klienci coraz częściej przekonują się, że odpowiednia obsługa podczas wyjazdu, przelotu czy pobytu owocuje lojalnością i większą satysfakcją klientów oraz jest bardziej opłacalne niż pozyskiwanie nowych. Turystów warto zainteresować lokalną kuchnią lub zaproponować miejsca do odwiedzenia w czasie wolnym, zaprosić na event organizowany w hotelu oraz pamiętać o nich w ważnych momentach np. w urodziny lub święta.

Oprócz tego, w razie nagłych zmian w programie lub potrzeby poinformowania o zbiórce, to właśnie SMS będzie najszybszym i najprostszym sposobem komunikacji. Co więcej, taką wiadomość można wysłać w prosty sposób z poziomu przeglądarki.

SMSAPI Turystyka SMS

5. Pogoda czyli wielka niewiadoma

Harmonogram wyjazdów jest szczegółowo przygotowany na długo przed wakacjami, tak aby uczestnicy mogli się z nim zapoznać, zaplanować swój czas podczas urlopu i zdecydować o zapisaniu się na dodatkowe wycieczki i inne świadczenia fakultatywne.

Niestety czasami zdarza się, że pogoda płata figle i z dnia na dzień trzeba zmieniać plany. O ile pogoda zmienia się z gorszej na lepszą to nie jest to problem.

Jednak jeśli zapowiadał się słoneczny piękny dzień i zaplanowałeś, że urządzisz imprezę na plaży, a okazuje się w przeddzień lub tego samego dnia rano, że będzie deszczowo jesteś zmuszony skorygować harmonogram i zamienić dni odbywania się poszczególnych atrakcji. W takich sytuacjach możesz sprawnie i łatwo uprzedzić uczestników o zmianach wysyłając im wiadomość SMS.

6. Plan to nie wszystko

Mimo sprawdzonych atrakcji i animacji podczas wyjazdów, niepowtarzalny klimat każdego z nich tworzą spontaniczne pomysły wychodzące nie tylko od kadry pilockiej, ale również od kreatywnych uczestników.

Nie ma wtedy lepszego sposobu niż szybka wiadomość tekstowa. SMS-y do wybranej grupy możemy wysłać z dowolnego miejsca z dostępem do internetu np. z pubu, gdzie mógł zrodzić się kapitalny pomysł na wieczór.

W takich sytuacjach sprawdzi się aplikacja mobilna SMSAPI. Jest dostępna do darmowego pobrania w wersji na urządzenia z Android i iOS. Apka daje dostęp do wszystkich niezbędnych funkcji, dzięki którym wyślesz szybką kampanię SMS, powiadomienie o ważnej sprawie czy zmianie w planie.

Wakacje Last Minute!

Rafał Buga z Shake IT

Zdarza się, że w ostatniej chwili niektórzy uczestnicy rezygnują z wyjazdu z przyczyn osobistych i zwalniają się wtedy miejsca nawet na kilkanaście godzin przed zbiórką.

To idealna okazja dla naszych byłych uczestników, których mamy w bazie, na załapanie się na wycieczkę w cenach last minute. Wbrew pozorom jest wielu studentów, którzy są gotowi zdecydować się na wyjazd i spakować w 3-4 godziny przed wyjazdem jeśli obniżona cena będzie wystarczająco atrakcyjna. 

Uczestnicy bardzo łatwo uzależniają się od naszych projektów, ponieważ panuje podczas nich unikatowa, przyjacielska atmosfera nieporównywalna z wyjazdami, na których bywali w przeszłości.

Dlatego też mamy grono stałych klientów, którzy co wakacje od kilku lat wybierają nasze oferty. Dbamy o dobre relacje zarówno z nimi, jak i z nowymi klientami. Dzięki usłudze SMSAPI możemy wysłać naszym uczestnikom chociażby życzenia z okazji Nowego Roku.

Rafał Buga – SHAKE IT! Strategic Alliance Manager

Podsumowanie

SMS wysłany przez SHAKE IT

Prostota i szybkość komunikacji mają szczególne znaczenie w branży turystycznej. Zarówno hotele, biura podróży, linie lotnicze i organizatorzy wycieczek lokalnych wykorzystują SMS do powiadamiania klientów w dowolnym miejscu i czasie.

Wiadomość tekstowa jest odczytywana przez 98% odbiorców, dzięki czemu służy zarówno docieraniu do potencjalnych klientów oraz angażowaniu tych już pozyskanych.

Szybkość dotarcia, globalny zasięg oraz brak wymogu dostępu do Internetu czyni z wiadomości tekstowej idealne narzędzie komunikacji z klientami. Zalety SMS są nieocenione w przypadku sytuacji kryzysowych oraz zawsze, gdy pojawia się potrzeba pewnego przekazania ważnych informacji.

Przykłady wiadomości SMS