Ta poradnika SMS w Twojej branży poświęcona jest wiadomościom SMS w branży ubezpieczeń. Przeczytaj i dowiedz się, w jaki sposób usprawnić działanie komunikacji w firmie. Poznaj praktyczne metody wykorzystania wiadomości tekstowych w branży ubezpieczeń.

Każdy właściciel samochodu musi wykupić obowiązkowe ubezpieczenie OC. Dlatego w tej branży tak ważna jest dobra obsługa klienta, która czasem musi przypomnieć o zbliżającym się terminie. Raz pozyskany klient może pozostać z jedną firmą przez całe lata, jeśli tylko będzie zadowolony z dostarczanych mu usług.

Pomóc może w tym komunikacja SMS, której funkcje, podobnie jak w wielu innych branżach, możemy podzielić na marketing i obsługę klienta.

Przeczytaj wywiad z Piotrem Bartosem z Insly

Short Code, czyli szybki kontakt przez SMS

Doskonała obsługa klienta może być czynnikiem, który spowoduje, że raz klient zostanie z danym ubezpieczycielem przez lata. Ciekawym przykładem, w jaki sposób firmy zdobywają lojalność, są reklamy telewizyjne, w których bardzo często zachęcają do wysłania SMS-a pod krótki, najczęściej czterocyfrowy numer odbiorczy SMS (zwany także Short code). Przykładowy komunikat może brzmieć:

Wyślij SMS-a o treści OC na numer 4321 i przekonaj się, jak płacić mniej!

Numer Short code możesz przekazać go w reklamie prasowej, telewizyjnej, internetowej czy outdoorowej, ponieważ w każdej spełni swoją funkcję. Ważna rzecz, uwzględnij informacje, że klient nie ponosi dodatkowych kosztów związanych w wysyłką wiadomości na takich numer, ponieważ obowiązują go normalne stawki.

https://www.smsapi.pl/blog/wiedza/odbior-sms-dla-firm-jak-wykorzystac-wiadomosci-od-klientow/

Przypomnij zanim zapomnisz

Mało który kierowca pamięta, kiedy powinien przedłużyć swoje ubezpieczenie OC. Choć nie jest to obowiązek, to właśnie firmy ubezpieczeniowe przeważnie informują klientów o zbliżającym się końcu polisy.

A to dlatego, że gdy konsultanci kontaktują się z klientem, ten już wie, jaką polisę powinien wybrać (za sprawą przypomnienia). Poza tym, jeśli klientowi nie przypomni się o tym, że jego ubezpieczenie wygasa, może on przejść do konkurencji, szczególnie jeśli dostanie atrakcyjną kontrofertę blisko terminu wygaśnięcia polisy.

Oczywiście, przypomnienia SMS w ubezpieczeniach sprawdzają się nie tylko przy okazji przedłużania OC. Można w ten sposób poinformować o wizycie rzeczoznawcy, czy dacie badania przed komisją lekarską. Takie rozwiązanie pozwala oszczędzić czas potrzebny na obsługę klienta oraz zmniejszają jej koszty.

Gdy klient ma dodatkowe pytania lub wątpliwości, możesz ułatwić mu kontakt z BOK-iem, zostawiając w wiadomości numer telefonu, albo wykorzystać do tego dwukierunkową komunikację SMS.

Skutecznym rozwiązaniem jest także dodanie w treści wiadomości skróconego linku wiodącego do strony, na której klient znadzie więcej informacji. Skracanie linków pozwala jednocześnie zaoszczędzić ilość wykorzystanych znaków dostępnych w SMS-ie (limit to 160).

Podobnie możesz sprawdzić poziom obsługi klienta, wysyłając po spotkaniu wiadomość z prośba o ocenienie konsultanta, agenta lub sprzedawcy za pomocą dedykowanej funkcji dostępnej w panelu klienta SMSAPI.

Przykłady wiadomość SMS w branży ubezpieczeń