Kampania SMS i VMS w marketingu sportowym

Spis treści

System wysyłki SMS wspiera marketing sportowy! Poznaj trzy przykłady wykorzystania wiadomości SMS i VMS dla organizacji sportowych.

Masz wiadomość od kapitana drużyny – VMS marketing sportowy

Miłe zaskoczenie spotkało kibiców Ruchu Chorzów, do których przed jednym z głównych meczy sezonu zadzwonił kapitan drużyny – Marcin Malinowski, znany jako „Malina”. W kilku ciepłych słowach wyraził swoją radość z zakupionych przez kibiców karnetów i zaprosił na najbliższy mecz.

Reakcja na wiadomość głosową (VMS) od kapitana drużyny Ruch Chorzów
Reakcja kibiców na kampanię VMS

Kampania VMS w marketingu sportowym

W ramach serwisu SMSAPI możesz zaplanować i przeprowadzić kampanię VMS, czyli kampanię z wiadomościami głosowymi. Stwórz własne nagranie lub wykorzystaj wbudowany syntezator mowy, aby wysłać VMS do twoich odbiorców.

Wysyłka wiadomości głosowych VMS do kibiców

Telefon od kapitana drużyny był nagraną wcześniej wiadomością głosową (VMS) wysłaną do kibiców, którzy zakupili karnety.

Organizacje sportowe, związki sportowe oraz drużyny piłkarskie, takie jak Ruch Chorzów, wykorzystują masowe wysyłki SMS-ów. Przykładem mogą być wiadomości, które wędrują do wszystkich, którzy kupili karnet na mecz.

Content marketing sportowy

Kibicom szczególnie spodobała się treść wiadomości, która nie dość, że była spersonalizowana, wysyłana za każdym razem przez innego piłkarz, to była także napisane śląską gwarą:

Wiadomość SMS od Ruch Chorzów - komunikacja SMS z kibicami
Przykład wiadomości SMS wysłanej przez Ruch Chorzów

Działania marketingowe w kanale mobilnym wspierają budowanie relacji. Akcje z udziałem sportowców zwiększają zaangażowanie społeczne w świecie sportu.

Przeczytaj więcej na temat SMS marketingu w sporcie

Zaproszenia na wydarzenia sportowe za pomocą VMS

VMS do komunikacji z kibicami drużyny piłkarskiej doskonale sprawdza się także do budowania relacji w branży sportowej. Bracia Marco i Flavio Paixão grali dla Śląska Wrocław. Ich głosy są rozpoznawane z racji zagranicznego pochodzenia i dlatego są rozpoznawali przez kibiców dopingujących drużynę z Dolnego Śląska. Ten fakt wykorzystano podczas kampanii VMS, której celem było przypomnienie o zbliżającym się meczu.

Wysyłka VMS z zaproszeniem na mecz

Osoby zainteresowane meczami, czyli w tej sytuacji wszyscy posiadacze Karty Kibica Śląska Wrocław, którzy podali swoje numery telefonu dostali specjalną wiadomość głosową VMS, w której piłkarze w zabawny sposób informowali o zbliżającym się meczu. Reakcja kibiców była natychmiastowa.

Bracia Paixão zapraszają na mecz za pomocą VMS

Jak kluby sportowe prowadzą komunikację SMS?

Podobne rozwiązania sprzyjające budowaniu relacji (public relations) między organizacjami sportowymi a związaną z nimi społecznością wybierają także inne kluby, takie jak Stal Pleszew.

Pozyskanie bazy SMS w wydarzeniach sportowych

Prezes klubu sportowego Stal Pleszew – Tomasz Zawada, który koordynuje wdrożenie komunikacji SMS z kibicami wymienia dwa podstawowe narzędzia: social media (Facebook) oraz formularz na stronie klubu. Za pomocą portalu społecznościowego zebrano 25% wszystkich kontaktów, reszta to zapis na stronie. 

Na tym jednak nie koniec – w sezonie wiosennym zapisywanie się do bazy klubu zostanie wzbogacone o jeszcze jeden kanał – kibice będą mogli wyrazić chęć otrzymywania informacji poprzez całkowicie bezpłatny SMS.

Najważniejszą zaletą takiego SMS marketingu jest możliwość zapisania się do bazy nawet bez dostępu do internetu. Wystarczy wysłać SMS na numer odbiorczy przygotowany w panelu klienta SMSAPI. Koszt takiego SMS-a jest taki sam jak wysłany na normlany numer, czyli według normalnych stawek naliczanych przez operatorów GSM. Informację zapisach przez SMS można nagłośnić podczas meczów piłki nożnej oraz za pomocą plakatów i ulotek.

Przetestuj SMSAPI

Załóż darmowe konto w serwisie SMSAPI i przetestuj wysyłkę wiadomości tekstowych i głosowych do kibiców.

Marketing sportu: SMS do kibiców

Także mniejsze kluby sportowe w swoich działaniach wykorzystują narzędzia wspierające sprzedaż biletów, takie jak targetowane wysyłki SMS z kuponem uprawniającym do tańszego zakupu karnetów i wejściówek.

SMS-y informujące o wynikach meczu to jeden z najczęstszych przykładów wysyłek klubów sportowych. Dodatkowo, kluby wysyłają SMS-y z zaproszeniem z okazji wydarzeń sportowych oraz powiadomienia SMS z praktycznymi wskazówkami dotyczącymi wizyty na stadionie.

Zdjęcie: Chaos Soccer Gear.